De inhoud vormt de boodschap. Dat spreekt vanzelf. Is de boodschap helder, dan kiezen we een vorm waarin deze het best tot zijn recht komt. In overleg bepalen we het passende genre en het medium. We, dat zijn de opdrachtgever en ik. U kiest, ik adviseer en schrijf.

Zo klaar als water. Wanneer we tenminste twee overdrachtmomenten in de gaten houden.

 

Een:

Een goede briefing tussen opdrachtgever en tekstschrijver is belangrijk om tot een resultaat te komen dat zijn doel bereikt: uw boodschap overtuigend overbrengen.

 

Twee:

Is de tekst geschreven, dan koppel ik deze opzet terug met mijn opdrachtgever. Is dit wat ervan werd verwacht? Waar kan het treffender en wat kan wellicht weg?

Zo komen we tot een resultaat waarmee beide partijen tevreden zijn. Een tekst die zijn boodschap communiceert.

Of het nou gaat om print of online: tekst is tekst. Daarvoor hebben we geen modewoord als ‘content’ nodig.

In het geval van webteksten speelt de vindbaarheid (SEO) een rol. We willen natuurlijk wel dat uw boodschap ook gelezen wordt. Ook daarin kan ik u adviseren.

Bekijk hier praktijkvoorbeelden.

Terug naar overzicht diensten.